בקצרה:
- הטנדר של ראם מציע הנעה היברידית ייחודית
- עם מנוע בנזין שישמש כמאריך טווח
- תחילת שיווק בעוד כשנה
כשסטלנטיס חשפה את ראם 1500 REV החשמלי בפברואר השנה, היא עשתה זאת כבר באיחור ביחס למתחרים כמו פורד F150 לייטנינג ושברולט סילברדו EV שלא רק הוצגו מוקדם יותר, אלא גם הגיעו לשוק לפניו.
אבל כעת סטלנטיס שולפת שפן מוטורי בדמות ראם '1500 ראם-צ'ארג'ר', טנדר היברידי-נטען ראשון בעולם, עם מנוע בנזין שמשמש כמאריך טווח. השיווק לקראת סוף 2024.
בחזית שוכן מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית שעליהם לא נמסרו פרטים, אם כי סביר שזו אותה יחידת כוח שיש בראם 1500 בנזין. יחידת כוח זו לא מניעה את הגלגלים וכל תפקידה הוא להניע גנרטור חשמלי עם 174 כ"ס שמזין בתורו שני מנועים חשמליים: קדמי עם 335 כ"ס ואחורי עם 319 כ"ס. אלה מייצרים יחדיו 663 כ"ס ו-85 קג"מ שמטיסים את טנדר העבודה ל-97 קמ"ש ב-4.4 שניות.
מנוע הבנזין יכול לפצל את כוחו בין המנועים החשמליים לטעינת הסוללה הגדולות בעלות הקיבולת של 92 קוט"ש. את הסוללה אפשר לטעון משקע ביתי וגם בטעינה מהירה של 145 קוט"ש, שתיאורטית יכולה להחזיר 80 ק"מ טווח ב-10 דקות טעינה.
בראם לא מציינים כמה טווח אפשר לבצע על חשמל בלבד אך מעדכנים כי בזכות הסוללות הגדולות והשילוב עם מנוע בנזין טווח הנסיעה הוא 1,104 ק"מ.
סטלנטיס שמרה על קו עיצובי אחיד למשפחת ראם 1500, כך זה מבחוץ וכך זה גם מבפנים עם לוח מחוונים בגודל "12.3 ומסך מגע בגודל "14.5, ולראשונה בטנדר מסך גם מול הנוסע בגודל "10.25. גם השימושיות זהה, עם מגוון שקעים בתא הנוסעים ובארגז ותאי האחסון המוכרים (Ram-Box) בכנפיים האחוריות.
הבסיס הוא פלטפורמת STLA FRAME, למעשה שלדת סולם ותיקה שמוסבת לאיכלוס מנועים חשמליים וסוללות, בדומה לטנדר של פורד ובשונה מהטנדר של שברולט. עוד כדאי לדעת שכושר הגרירה הוא 6,300 ק"ג, ומשקל המשא המותר הוא 1,180 ק"ג, אבל המשקל הכולל של הטנדר לא ידוע.
מה אנחנו חושבים: סטלנטיס נאמנה לכיוון בה היא הולכת – לא רק חשמל אלא גם מגוון רחב של אפשרויות הנעה. היא לא לבד בכיוון הזה, גם טויוטה, GM, יונדאי, קיה ויצרניות נוספות פוסעות באותה הדרך מתוך רצון לפנות למגוון רחב של שווקים שעדיין לא מוכנים למהפך החשמלי.
לא זאת בלבד, אלא שהיא מביאה לקטגוריה טנדר שונה וראשון מסוגו בהנעה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מאריך טווח. טנדר שכזה למעשה מגשר בין טכנולוגיות ולקוחות: בין אלה המוכנים לוותר על מנוע הבנזין והדיזל, אך עדיין אוחזים בחרדת הטווח של הטנדר החשמלי.