דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ראשון מסוגו – ראם היברידי-נטען עם 1,110 ק"מ טווח

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטנדר של ראם מציע הנעה היברידית ייחודית
  • עם מנוע בנזין שישמש כמאריך טווח
  • תחילת שיווק בעוד כשנה

כשסטלנטיס חשפה את ראם 1500 REV החשמלי בפברואר השנה, היא עשתה זאת כבר באיחור ביחס למתחרים כמו פורד F150 לייטנינג ושברולט סילברדו EV שלא רק הוצגו מוקדם יותר, אלא גם הגיעו לשוק לפניו.

אבל כעת סטלנטיס שולפת שפן מוטורי בדמות ראם '1500 ראם-צ'ארג'ר', טנדר היברידי-נטען ראשון בעולם, עם מנוע בנזין שמשמש כמאריך טווח. השיווק לקראת סוף 2024.

בחזית שוכן מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית שעליהם לא נמסרו פרטים, אם כי סביר שזו אותה יחידת כוח שיש בראם 1500 בנזין. יחידת כוח זו לא מניעה את הגלגלים וכל תפקידה הוא להניע גנרטור חשמלי עם 174 כ"ס שמזין בתורו שני מנועים חשמליים: קדמי עם 335 כ"ס ואחורי עם 319 כ"ס. אלה מייצרים יחדיו 663 כ"ס ו-85 קג"מ שמטיסים את טנדר העבודה ל-97 קמ"ש ב-4.4 שניות.

מנוע הבנזין יכול לפצל את כוחו בין המנועים החשמליים לטעינת הסוללה הגדולות בעלות הקיבולת של 92 קוט"ש. את הסוללה אפשר לטעון משקע ביתי וגם בטעינה מהירה של 145 קוט"ש, שתיאורטית יכולה להחזיר 80 ק"מ טווח ב-10 דקות טעינה.

בראם לא מציינים כמה טווח אפשר לבצע על חשמל בלבד אך מעדכנים כי בזכות הסוללות הגדולות והשילוב עם מנוע בנזין טווח הנסיעה הוא 1,104 ק"מ.

סטלנטיס שמרה על קו עיצובי אחיד למשפחת ראם 1500, כך זה מבחוץ וכך זה גם מבפנים עם לוח מחוונים בגודל "12.3 ומסך מגע בגודל "14.5, ולראשונה בטנדר מסך גם מול הנוסע בגודל "10.25. גם השימושיות זהה, עם מגוון שקעים בתא הנוסעים ובארגז ותאי האחסון המוכרים (Ram-Box) בכנפיים האחוריות.

הבסיס הוא פלטפורמת STLA FRAME, למעשה שלדת סולם ותיקה שמוסבת לאיכלוס מנועים חשמליים וסוללות, בדומה לטנדר של פורד ובשונה מהטנדר של שברולט. עוד כדאי לדעת שכושר הגרירה הוא 6,300 ק"ג, ומשקל המשא המותר הוא 1,180 ק"ג, אבל המשקל הכולל של הטנדר לא ידוע.

מה אנחנו חושבים: סטלנטיס נאמנה לכיוון בה היא הולכת – לא רק חשמל אלא גם מגוון רחב של אפשרויות הנעה. היא לא לבד בכיוון הזה, גם טויוטה, GM, יונדאי, קיה ויצרניות נוספות פוסעות באותה הדרך מתוך רצון לפנות למגוון רחב של שווקים שעדיין לא מוכנים למהפך החשמלי.

לא זאת בלבד, אלא שהיא מביאה לקטגוריה טנדר שונה וראשון מסוגו בהנעה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מאריך טווח. טנדר שכזה למעשה מגשר בין טכנולוגיות ולקוחות: בין אלה המוכנים לוותר על מנוע הבנזין והדיזל, אך עדיין אוחזים בחרדת הטווח של הטנדר החשמלי.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ראינו כבר מערכת כזו ב e-Power (לת)
    משה, 09-11-2023

  • 2. ראשון מסוגו – ראם היברידי-נטען עם 1,110 ק"מ טווח 
    DANY_TORONTO, 10-11-2023

    כל ההרפתקאות האלה לא עוזרות. בטורונטו והסביבה - אני לא רואה אף אחד מהטנדרים האלה. אין טנדרים או כל רכבי חשמל במרחק 100 ק"מ צפונה מטורונטו - כל מכוניות מונעות בבנזין והמהירות המרבית היא 110 ק"מ לשעה = ללא משחקים עם חשמל ו/או היברידיים.
    זה מקרה אבוד - כי אף אחד עם שכל בראש לא נושך במכוניות האלה!
    טווח הנסיעה מזויף - כמה העומס, כמות האנשים וכו'.
    תאוצה של 4.4 שניות - אז מה - למי אכפת? הבנטלי שלי עושה 5.1 עם ה-V8 6.75 ליטר והטורבו שלו. הוא שוקל 2,650 ק"ג = ריק. זה גם ללא כל הסיבוכים של הנעה היברידית!

    סגור תגובה

  • 3. לדני המפגר מה נסגר 
    הלוחם, 10-11-2023

    כל פעם כל הזמן כל כתבה אתה טוחן לנו את המוח על טורונטו שלך? את מי אתה מעניין תגיד לי? היצרן יוציא את מה שהוא ירצה וקנדה שלך לא מעניינת, השוק הוא ארצות הברית, איפה שאין לך ויזה ולא תהיה חמוד, תתקדם.

    סגור תגובה

  • 4. וואו כן ולא 
    תגובה מוזרה, 10-11-2023

    ראשית כל 1100 קמ זה מעולה !!! מצד שני זה שיש מנוע בנזין שיכול להתקלקל אומר שיש 2 מערכות כפולות כלומר כפול תקלות גם חשמליות וגם מכניות אז אולי אין קלאצ אבל כל השאר אותו בדבר בקיצור טכנולוגיה לא בשלה.
    איך אפשר היה לפתור ? להוציא את כל המנוע המסורבל ולשים רק גנרטור קטן שיעשה את העבודה.

    סגור תגובה

  • 5. ל 4, גנרטור קטן לא ממש מאריך טווח 
    בני, 10-11-2023

    גנרטור דל הספק יתן הארכה בטווח רק לנסיעות שכוללות עצירות מרובות, אז לגנרטור יש זמן לטעון כאשר המנועים החשמליים לא צורכים זרם. להארכת טווח בנסיעה רצופה יש צורך בגנרטור עם הספק שווה בקירוב להספק הנדרש בנסיעה, שזה מה שיש כאן - מנוע בנזין 174 כ"ס...

    סגור תגובה

  • 6. למספר 4 זה בדיוק מה שיש ברכב הזה גנרטור 
    היודע, 10-11-2023

    רכב היברידיים על בסיס גנרטור כמו כאן קרי נסיעה נטו על חשמל זה בדיוק מה שאתה מציע. מנוע גדול עם הספק מופחת = אורך חיים גבוה במיוחד. המנוע הזה מוציא בפועל הספק של 300 כ"ס אבל כאן פחות מ 200 בשביל הטעינה נטו.

    סגור תגובה

  • 7. מדהים מדובר על 680 מיילים שזה מטורף 
    כיף, 10-11-2023

    מניסיון עם הגראנד צ'רוקי החדש שיש לו מיכל של 88 ליטר בקירוב הצלחתי לעשות 480 מיילים בבין עירוני בארה"ב. 680 מיילים בפוטנציאל זה מדהים, סוגר נסיעה של 500 מיילים ונשאר מספיק לתדלוק באיזור שבו אתה נמצא.

    סגור תגובה

  • 8. ראשון מסוגו – ראם היברידי-נטען עם 1,110 ק"מ טווח 
    DANY_TORONTO, 11-11-2023

    לאידיוט המוחלט ב-3.
    הטנדר הזה משווק בקנדה ובארה"ב. קנדה היא שוק חשוב מאוד עבור היצרן.
    לאשתי ולי אין ויזה לארה"ב ולא מעונינים - מה זה קשור לנושא?
    לבן שלנו בבוסטון MA יש גרין קארד - הוא יכול להתמקם בכלמקום בארה"ב. אתה עוד יותר אידיוט וטיפש ממה שחשבתי!
    קאפיש - אם אתה יודע מה זה אומר...

    סגור תגובה

  • 9. ראשון מסוגו – ראם היברידי-נטען עם 1,110 ק"מ טווח 
    DANY_TORONTO, 12-11-2023

    ל-3 המפגר, הבוט - יש לי עוד להוסיף:
    בטוח שאין לך אפילו מוח של נמלה. נמלות הן חכמות - אבל יש לך מוח של אמבה שזחלה לתוך המוח שלך - זה מה שאני חושב עליך.
    לרוב המגיבים - בנזין הוא המענה הראוי למכוניות, טנדרים וכלי רכב אחרים. בעיתון = TORONTO STAR של היום - שבת - יש מאמר במדור הגלגלים = רכב על המידע המאוד מאוד שגוי שהיצרנים מספקים לגבי המושגים של EVs = הטווחים שלהם, ההשפעות של טמפרטורות, טופוגרפיה, עומסים, גרירה וכו'. חסרים 2 דברים = קרינות ELF ו-EMF.
    TORONTO STAR: By Brian Early Special to the Star:
    https://www.wellandtribune.ca/life/autos/what-exactly-is-ev-range-how-is-range-calculated-what-can-affect-it/article_0b3ec49b-0eb9-577b-a2ac-936066b4cb7a.html
    הזהרתי את כולכם כבר שנים מהגימיקים והסכנות האלה.

    סגור תגובה

  • 10. לדני מטורנטו 
    כמה טיפש ואוויל, 12-11-2023

    יכול להיות בן אנוש אחד??? אתה רושם ערימות של שטויות שמכאיבות לעיניים, רושמים לך את זה, אבל אתה בשלך.אתה פשוט אוויל משריש טרמינלי חסר תקנה.

    סגור תגובה

  • 11. לטורנטו 
    הדפקט, 12-11-2023

    את אף אחד לא מעניין מה יש או אין לך נראה שאתה מסרב לקלוט זאת .עוד לא נולד החכם שינצח טיפש ,קדימה תתחיל לנבל פיך שופע פניני החכמה . על פי תגובותיך אתה ישראלי שגר כאן בפריפריה .למי שיש באמת הכל לעולם לא מנפנף בזה.

    סגור תגובה

  • 12. דני טורונטו והלוחם הלוחמני 
    חיליק אגוזי, 12-11-2023

    שניכם, ביוהרה המודגשת שלכם, מזכירים את האמירה האלמותית של הטחור בתחת של הגמל הרץ בסהרה: "יאללה, מדהים, איזה אבק אנחנו משאירים ........."

    אגב, "דני טורונטו והלוחם הלוחמני" יכול להיות שם טוב לסרט הבא של גיא ריצ'י או טרנטינו. לא ככה ?

    סגור תגובה

  • 13. זהבית הטורטית 
    חיליק, קרעת אותי מצחוק, 12-11-2023

    אני בטוחה שדני והלוחם לא מתאוששים ואין מצב שיענו לך. נקרעתי, דני והלוחם יצאתם טחור, ולא סתם טחור, אלא טחור של גמל, שזה נחשב תחתית הטחורים (כי הגמל אוכל קקטוסים וסוסיתות וכל מיני דרעק).

    סגור תגובה

  • 14. זהבית, את חזקה במקלדת, 
    DANY_TORONTO, 12-11-2023

    אם את באמת כזו שנונה, תני את האינסטה או הטוויטר שנמשיך את הבאטל בחוץ

    סגור תגובה

  • 15. דני, אני מתנצלת אם פגעתי 
    זהבית הטורטית, 12-11-2023

    אני באמת מתנצלת אם פגעתי בך עם הדיון על הטחורים, לא ידעתי שזה יעורר משקעים מן העבר. תכתוב לי בטויטר ל: THE GOLDEN HEMOROID GIRL

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה